Vespa

GTS

3600
Przeciągnij,
aby obrócić obraz

Więcej technologii, lepsze osiągi

Vespa GTS zapisała się w historii jako jeden z najbardziej uwielbianych jednośladów, przejmując pałeczkę po legendarnych „Vespone”. Tak nazywano Vespy z dużym, w pełni stalowym nadwoziem. Vespa przetransportuje Cię po mieście, ale jest także gotowa na podróż, a nawet na przygodę, dzięki coraz większym silnikom.

W 2003 roku narodziła się Vespa GT 125 i 200, a ewolucja rodziny dużych Vesp zaczęła się w 2005 roku wraz z pojawieniem się wersji GTS 250, a następnie 300 ccm. W 2016 roku zaprezentowano silniki i-get o pojemnościach 125 i 150 ccm.

Na rok 2019 cała oferta Vespa GTS zostaje jeszcze bardziej rozwinięta, dzięki wielu unowocześnieniom w dziedzinach osiągów, komfortu i stylu. Teraz rodzina składa się z 5 wersji: Vespa GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS SuperSport oraz zupełnie nowa, technologiczna Vespa GTS SuperTech z kolorowym ekranem TFT, który usprawnia połączenie ze smartfonem z pomocą systemu Vespa MIA.

Obecne są dwa typy silników. Pierwszy to znany już, jednocylindrowy i-get 125. Drugi to najnowszy wynalazek technologiczny, czyli 300 HPE (High Performance Engine). Jest wydajny, ekonomiczny, ogranicza wydzielanie spalin, a z mocą przekraczającą 23 KM jest też najmocniejszy w historii Vespy.

Design: tradycja i nowoczesność

Vespa GTS jak zawsze posiada nadwozie wykonane ze stali. Charakteryzuje się magicznym balansem pomiędzy tradycją i nowoczesnością, a teraz ukrywa w sobie sporo nowości. Przednie i tylne światła to w pełni technologia LED. Przednia część owiewki została delikatnie przedłużona i podkreślona, otrzymała nowy wygląd – tak samo jak osłona kierownicy, lusterka czy wloty powietrza o strukturze plastra miodu. Tylne panele boczne także chwalą się nowym wzornictwem. W przypadku silnika 300 HPE zauważyć można nowe pokrywy silnika i elegancko zaprojektowany układ wydechowy.

Legendarny komfort

Perfekcyjna ergonomia i naturalna pozycja zawsze sprawiały, że jazda Vespą GTS była wygodna dla każdego, także w dłuższych podróżach. Teraz jest jeszcze lepiej, za sprawą nowej kanapy. Dzięki poprawionym kształtom, ergonomii, materiałom oraz wypełnieniom, udało się poprawić komfort dla kierowcy oraz dla pasażera.

W schowku pod kufrem zmieszczą się dwa dedykowane kaski Vespa Jet, a w schowku pod kierownicą dodano gniazdo USB.

Technologia celująca w maksymalne bezpieczeństwo

Już od 1946 roku nadwozie Vespy GTS produkowane jest wyłącznie ze stali, co zapewnia wytrzymałość oraz ponadprzeciętny poziom bezpieczeństwa, dynamiki i stabilności – zarówno na trasach, w mieście, czy na drogach wiejskich. W 12-calowych kołach pracują dwie tarcze hamulcowe, zapewniając odpowiednie wyczucie oraz siłę hamowania.

Grupa Piaggio była pierwszym producentem, który w skuterach zastosował elektroniczną kontrolę trakcji ASR. W pakiecie razem z nią jest ABS. Oba systemy znajdują się na wyposażeniu standardowym w Vespach GTS.

VESPIA MIA

System Vespa Mia zapewnia połączenie smartfonu z systemem elektronicznym Vespy GTS za pomocą Bluetooth, czyniąc jazdę jeszcze ciekawszą i praktyczniejszą. Dedykowana aplikacja Vespa App współpracuje z systemem Vespa Mia. Obecny jest w Vespach wyposażonych zarówno w zegary, jak i ekran TFT, czyli: Vespa Elettrica, Vespa Primavera S, Vespa Sprint S oraz zupełna nowość, Vespa GTS SuperTech.

Po połączeniu, ekran TFT wyświetli wszelkie powiadomienia o połączeniach lub wiadomościach. Połączeniami można także zarządzać joystickiem na lewej kierownicy. Dzięki poleceniom głosowym kontrolować można muzykę, nawigację czy wszelkie funkcjonalności smartfona. Aby w pełni z tego korzystać, warto wybrać dedykowany kask Jet ze zintegrowanym zestawem interkom. Połączona aplikacja wyświetli także wiele użytecznych informacji o stanie pojazdu.

Vespa MIA jest wyposażeniem standardowym w modeli Vespa GTS SuperTech, a dla pozostałych wersji pozostaje dodatkiem.

Akcesoria

Zgodnie z tradycją, wraz z Vespami GTS przychodzi bogaty katalog akcesoriów i dodatków zwiększających funkcjonalność i zapewniających możliwość personalizacji. Top box, czyli kufer zmieści pełny kask lub dwa kaski jet, malowany jest pod kolor i posiada oparcie dla pasażera. Jednym z najbardziej pożądanych dodatków są chromowane przednie i tylne stelaże bagażowe. Stylu można dodać też dzięki kanapie z prawdziwej, brązowej skóry. Wśród akcesoriów są szyby, termiczne ochraniacze na nogi, pokrowce, zabezpieczenia antykradzieżowe, systemy bagażowe, czy uchwyty na smartfon.