Vespa

GTS

Dostępne kolory:
Cena:już od 23 400 PLN
  • GTS
  • GTS
  • GTS

GTS

Vespa GTS zapisała się w historii jako jeden z najbardziej uwielbianych jednośladów, przejmując pałeczkę po legendarnych „Vespone”. Tak nazywano Vespy z dużym, w pełni stalowym nadwoziem. Vespa przetransportuje Cię po mieście, ale jest także gotowa na podróż, a nawet na przygodę, dzięki coraz większym silnikom.

W 2003 roku narodziła się Vespa GT 125 i 200, a ewolucja rodziny dużych Vesp zaczęła się w 2005 roku wraz z pojawieniem się wersji GTS 250, a następnie 300 ccm. W 2016 roku zaprezentowano silniki i-get o pojemnościach 125 i 150 ccm.

Oferta Vespy GTS zostaje jeszcze bardziej rozwinięta, dzięki wielu unowocześnieniom w dziedzinach osiągów, komfortu i stylu. Teraz rodzina składa się z 5 wersji: Vespa GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS SuperSport oraz zupełnie nowa, technologiczna Vespa GTS SuperTech z kolorowym ekranem TFT, który usprawnia połączenie ze smartfonem z pomocą systemu Vespa MIA.

Obecne są dwa typy silników. Pierwszy to znany już, jednocylindrowy i-get 125. Drugi to najnowszy wynalazek technologiczny, czyli 300 HPE (High Performance Engine). Jest wydajny, ekonomiczny, ogranicza wydzielanie spalin, a z mocą przekraczającą 23 KM jest też najmocniejszy w historii Vespy.

Vespa GTS jak zawsze posiada nadwozie wykonane ze stali. Charakteryzuje się magicznym balansem pomiędzy tradycją i nowoczesnością, a teraz ukrywa w sobie sporo nowości. Przednie i tylne światła to w pełni technologia LED. Przednia część owiewki została delikatnie przedłużona i podkreślona, otrzymała nowy wygląd – tak samo jak osłona kierownicy, lusterka czy wloty powietrza o strukturze plastra miodu. Tylne panele boczne także chwalą się nowym wzornictwem. W przypadku silnika 300 HPE zauważyć można nowe pokrywy silnika i elegancko zaprojektowany układ wydechowy.

Legendarny komfort

Perfekcyjna ergonomia i naturalna pozycja zawsze sprawiały, że jazda Vespą GTS była wygodna dla każdego, także w dłuższych podróżach. Teraz jest jeszcze lepiej, za sprawą nowej kanapy. Dzięki poprawionym kształtom, ergonomii, materiałom oraz wypełnieniom, udało się poprawić komfort dla kierowcy oraz dla pasażera.

W schowku pod kufrem zmieszczą się dwa dedykowane kaski Vespa Jet, a w schowku pod kierownicą dodano gniazdo USB.

125 ccm i-get

Wszystkie modele z nowej rodziny Vespa GTS dostępne są z 4-zaworowym silnikiem i-get 125, z elektronicznym wtryskiem i chłodzeniem cieczą.

Silnik jest jednym z najlepszych w swojej klasie. Posiada system RISS autorstwa Piaggio (Regulator Inverter Start & Stop System), który eliminuje tradycyjny rozrusznik, zastępując go bezszczotkowym urządzeniem montowanym bezpośrednio na wale korbowym. Zapewnia to cichy start, niższą masę, większą wytrzymałość i obniżone spalanie. Obsługa systemu Start&Stop jest dopracowana i intuicyjna, a silnik uruchamia się praktycznie bez opóźnienia.

Jednostka 125 i-get legitymuje się mocą 9 kW przy 8250 obr./min. oraz momentem obrotowym 11,1 Nm przy 6750 obr./min., co w praktyce przekłada się optymalne przyspieszenia oraz wysokie elastyczność i osiągi. Silnik zapewnia przy tym niskie spalanie wynoszące 2,4 l/100 km.

300 ccm HPE

Najnowsza odmiana silnika 300 HPE posiada pojemność skokową 300 ccm, 4 suwy pracy, 4 zawory, jeden cylinder, chłodzenie cieczą i elektroniczny wtrysk. Jest owocem intensywnej pracy działu badań i rozwoju, korzysta z najnowszych rozwiązań technologicznych. Poprawiono wydajność termodynamiczną, zredukowano tarcie wewnętrzne, zastosowano wiele nowych komponentów. Cele, które udało się osiągnąć, to poprawa osiągów i przyjemności z jazdy, wraz z jednoczesną redukcją konsumpcji paliwa i emisji hałasu. Przy okazji rozmiary silnika pozostały bez zmian.

W porównaniu do poprzedniej wersji, moc maksymalna zwiększyła się o 12%, a moment obrotowy o 18%. Maksymalne wartości wynoszą 23,8 KM przy 8250 obr./min. oraz 26 Nm przy 5250 obr./min. Średnie spalanie spadło z 3,4 do 3,2 l/100 km. Innymi słowy jest to najmocniejszy silnik montowany kiedykolwiek w jednośladach Vespa.

Przy budowie silnika zastosowano wiele rewolucyjnych technologii. Głowica ma zupełnie nowy kształt oraz odmienione rozmiary i geometrię kanałów. Tłok także posiada nowy kształt, tworząc zupełnie inną komorę spalania. Układ rozrządu z pojedynczym wałkiem w głowicy zaprojektowano od zera, uzyskując niższe tarcie i hałas, wyższą precyzję pracy oraz dłuższy czas otwarcia zaworów. Wprowadzono wysokociśnieniowy, wielopunktowy wtryskiwacz oraz nową, irydową świecę zapłonową.

Zmiany w silniku przekładają się także na wyjątkową wytrzymałość jednostki, potwierdzając wysoką jakość Vespy GTS. Okresy między przeglądami przedłużono do 10 000 kilometrów.

Skrzynię biegów także przekonstruowano. Nowy pasek, sprzęgło oraz użyte materiały są bardziej wytrzymałe i generują mniej hałasu. Silnikiem zarządza nowy komputer ECU Magnetu Marelli MIUG4. Jednostka spełnia normy Euro 5.

VESPIA MIA

System Vespa Mia zapewnia połączenie smartfonu z systemem elektronicznym Vespy GTS za pomocą Bluetooth, czyniąc jazdę jeszcze ciekawszą i praktyczniejszą. Dedykowana aplikacja Vespa App współpracuje z systemem Vespa Mia. Obecny jest w Vespach wyposażonych zarówno w zegary, jak i ekran TFT, czyli: Vespa Elettrica, Vespa Primavera S, Vespa Sprint S oraz zupełna nowość, Vespa GTS SuperTech.

Po połączeniu, ekran TFT wyświetli wszelkie powiadomienia o połączeniach lub wiadomościach. Połączeniami można także zarządzać joystickiem na lewej kierownicy. Dzięki poleceniom głosowym kontrolować można muzykę, nawigację czy wszelkie funkcjonalności smartfona. Aby w pełni z tego korzystać, warto wybrać dedykowany kask Jet ze zintegrowanym zestawem interkom. Połączona aplikacja wyświetli także wiele użytecznych informacji o stanie pojazdu.

Vespa MIA jest wyposażeniem standardowym w modeli Vespa GTS SuperTech, a dla pozostałych wersji pozostaje dodatkiem.

CENY

125 ccm 300 ccm
już od 23 400 PLN już od 25 400 PLN

 

Pełny cennik dostępny jest tutaj: